ГАЗЕТА.dp.ua

Субъективно о Днепропетровске:

новости, аналитика, скандалы

Погода
Погода в Днепре

влажность:

давление:

ветер:

Детишек в детсадах Днепра будут кормить меньше, хотя потратят почти в два раза больше денег



Специалисты изучили решение горсовета об изменении системы питания в дошкольных учреждениях города

Просимо прокуратуру припинити корупційні дії заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Шикуленко О.В.

Дніпровською міською радою VII скликання було прийняте Рішення №62/22 від 21.06.2017р. «Про провадження змін в організації харчування дітей у навчальних закладах», проект якого за авторством депутата міської ради та діючого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Шикуленко О.В. було оприлюднено 16.06.2017р., а вже 21.06.2017 було винесено на розгляд сесії, що суперечить регламенту розгляду таких рішень.

У вказаному рішенні пропонується запровадити з 01.09.2017р. зміни в організації харчування дітей у навчальних закладах (аутсорсинг з послуг харчування дітей), які підпорядковані департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради – «з метою оптимізації витрат бюджетних коштів на забезпечення харчування дітей у навчальних закладах».

Також пропонується надати переможцям конкурсних торгів в безоплатне користування приміщення харчоблоків, овочесховищ, комор, технологічне обладнання навчальних закладів – за умови здійснення поточного ремонту зазначених приміщень за власний рахунок, кухонний інвентар та посуд – за умови повернення його в належному стані після закінчення дії договору, звільнити від сплати за комунальні послуги та енергоносії.

Це Рішення №62/22 Дніпровської міської ради суперечить законодавству України, а саме Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016р. № 234 Розділ IX (вимоги до організації харчування в дитячих дошкільних закладах).

Автор цього рішення Шикуленко О.В. доводить, що зміна системи харчування дітей у дитсадках призведе до значної економії бюджетних коштів. Але якщо фірма-переможець не буде нести ніяких затрат, окрім заробітної платні працівникам, то виникають питання…

1) Після прийняття рішення Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради було оприлюднено декілька оголошень про закупівлю робіт по ремонту харчоблоків дитячих навчальних закладів за кошти міського бюджету на сайті публічних закупівель Prozorro.gov.ua: UA-2017-07-31-000378-a, UA-2017-07-31-000379-a, UA-2017-07-24-000002-a, UA-2017-06-22-002588-b, UA-2017-06-26-002447-b.

Але виходячи із рішень міської ради, ці роботи повинен виконувати переможець торгів за власний рахунок!

2) 05.07.2017 року Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради код ЄДРПОУ 40506248 було оприлюднено оголошення UA-2017-07-05-002127-b на проведення закупівлі послуг за бюджетні кошти код за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги.

Але саме поняття «кейтеринг» передбачає постачання готової їжі, яке дозволяється тільки в дошкільні навчальні заклади за відсутності в них харчоблоків (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016р. № 234 Розділ IX п.5).

Також згідно п.4 Розділ IX цього ж наказу продукти харчування повинні постачатися в харчоблоки дитячих садочків, у штаті яких повинні бути робітники харчоблоку.

3) В тендерній документації викладене «Орієнтовне десятиденне меню для харчування дітей дошкільного відділення яке не відповідає інструкції з організації харчування у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерство охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227, та зменшено у грамах відносно діючого на теперішній час у дитячих садках міста.

Міська рада міста Дніпра прозвітувала про те, що збільшила суму фінансування на харчування дітей у дитячих дошкільних закладах на 7 млн за рахунок економії бюджетних коштів та зробила перерозподіл сплати за харчування: батьки – 40%, бюджет – 60%, та збільшила фінансування (від 28,28 до 47 грн.) на день харчування (інформація є у вільному доступі на сайті міської ради).

Аналіз меню дитсадочків

Невідповідність виконання норм продуктів у меню має місце, але зменшення норм у меню після додавання коштів незрозуміле. При простому порівнянні першого варіанту меню (що коштувало 28,28 грн.) і другого (уже за вартістю до 47 грн.) спостерігається суттєве зменшення виходу страв, таких як хліб, гарніри м’ясні та овочеві страви.

Якщо порівняти суму харчування, виділену попередньо, з коштами, виділеними на другий варіант меню – після «покращення», а це більше ніж у 2 рази (!!!) – виходи страв зменшуються.

Напевно, кошти виділяються для «покращення» харчування дітей у садочках, для отримання дитячим організмом необхідних поживних речовин, таких, як білки, вітаміни та інші, що містять в собі корисні молочні, кисломолочні продукти, овочі, м’ясо?

При проведенні поверхневого аналізу виконання норм на основні продукти, виявляється наступне:

1. Молоко – при нормі 350 (вікова група від 1 до 3 років) та 400 г (вікова група від 3 до 6 років) на день, норма не просто не виконується (можливо, за недостатністю коштів), але молоко зовсім відсутнє у меню у понеділок, п’ятницю та другу п’ятницю. В останні дні молоко надано у вигляді добавок до страв: чаю, кави, какао, омлету та картопляного пюре.

2. Котлета рибна або тюфтелька рибна – при нормі 50-60 (вікова група від 1 до 3 років) та 70 г (вікова група від 3 до 6 років) на день, норма зменшена.

3. Гуляш або бефстроганов (м’ясо яловиче) – при нормі 50 (вікова група від 1 до 3 років) норма зменшена до 25 г, та 70 г (вікова група від 3 до 6 років) норма зменшена до 35 г на день.

4. Сир твердий – надана норма 3 та 5 г – це складає 30 та 50г на 2 тижні (2 п’яти днівки), а в меню надано 3 рази 5 та 7 г (це складає 15 та 35г за 2 тижні відповідно) , але як таку порцію можна нарізати і як це буде виглядати?

5. Сир кисломолочний – норма 35 та 45 г на день (це 350 та 450 г на 2 тижні), це невиконання норм, але в деякі дні продукт повністю відсутній.

6. Фрукти свіжі – при нормі 45 та 100 г на день фрукти надані тільки у вівторок, четвер та другий вівторок у кількості 50 та 80 г.

7 . Дане меню має вкрай недостатню кількість м’ясних, овочевих та круп’яних страв, вихід яких складає (у грамах):

* овочі нат. та овочі припущені в молочному соусі – 15 та 20,

*  каші, макарони – 40/60,

*  картопля та картопляне пюре 60/90,

*  плов, печеня 25/60 та 35/90,

*  печінка тушкована 25/25 35/35,

*  тюфтелі та оладки з печінки – 30/40,

*  чай, кава, какао – 150/150

*  компот, кисіль – 100/150

* сік у меню надано тричі – 80/100.

8. В меню має місце чай зі згущеним молоком – у нормах відсутня позиція «молоко згущене», і навіщо давати дітям консерви при наявності свіжого молока, тим більше, що якісні натуральні консерви на сьогоднішньому ринку дуже важко знайти?!

9. Помилки в меню:

* назва меню – невідповідна: написано «десятиденне меню», а надано двотижневе (у цьому випадку дні меню потрібно нумерувати);

* позиція «Хліб з маслом» – наданий вихід у п’ятницю 20/5/5 та 30/7/7 (потрібно 20/5 та 30/7);

* «Розсольник зі сметаною, Борщ український, Капусняк» 150/200 (тобто відсутня к-ть сметани);

*«Тюфтелі» у четвер та п’ятницю вказані без соусу 30 та 40.

10. Щодо харчування дітей вікової категорії з 3 до 6 років, які будуть перебувати у дитсадочку цілодобово.

Даній категорії дітей по наданому меню додається вечеря (за додаткові кошти). Але меню складено таким чином, що їх харчування на полуденок буде відрізнятися від харчування основної групи дітей тим, що їх полуденок буде значно підсилений такими стравами, що надані додатково до основного меню:

*  бутерброд з маслом та сиром,

*  булочка,

*  рогалик з повидлом,

*  пудинг сирно-морковний,

*  кисіль,

*  суп молочний,

*  пиріг з повидлом,

*  кондитерські вироби.

Більшість цих страв є улюбленими всіх дітей, тож обділеним буде не зрозуміло, чому вони їх не отримують.

Також, після денного сну у дітей ще немає потреби у підсиленому полуденку. Краще було б надати додаткове харчування перед нічним сном – перенести різницю в харчуванні основної групи та добової групи у полудень (зрівняти меню полудня), тим більше, що вдома харчування дітей не обмежується вечерею.

Цікаво «цифри пляшуть»

Наприкінці 2016 року було оголошено та проведено міжнародні торги на постачання продуктів харчування у Дошкільні навчальні заклади міста Дніпро, за результатами яких були укладені договори, які мають строк дії до кінця поточного року, а саме до 31.12.2017 року. Сума таких договорів складає: 110.216.990,00 грн. (інформація є у вільному доступі на сайті Департаменту гуманітарної політики). Середня сума завезених в місяць продуктів складає приблизно 9.200.000 грн., тому на 01.09 залишок коштів по цім договорам буде приблизно 37.000.000 грн.

Зважаючи на те, що згідно рішення міської ради та тендерної документації переможець буде звільнений від усіх витрат окрім заробітної плати працівників харчоблоків (яка буде приблизно за чотири місяця дії договору 2.436.000 грн.), виникають питання: як виникла сума 57.000.000 грн., і де економія бюджетних коштів?

Відомий переможець

Заступником голови міської ради міста Дніпра Шикуленко О.В. було ініційовано прийняття цього рішення про зміну (всупереч діючому законодавству) системи харчування у дитячих дошкільних закладах, для перемоги підконтрольної йому фірми ТОВ «Контрактпродрезерв 5» (код ЄДРПОУ 35601826), яка здійснює послуги харчування у школах. Про це свідчать постійні його контакти, зустрічі з співробітниками, засновниками та довіреними особами підприємства ТОВ «Контрактпродрезерв 5».

Тому хто саме переможе в цьому тендері UA-2017-07-05-002127-b на проведення закупівлі послуг за бюджетні кошти код за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги до Дошкільних навчальних закладів міста Дніпро, відомо вже сьогодні.

Також розміщена тендерна документація не відповідає чинному законодавству та містить дискримінаційні вимоги, що значно зменшує коло учасників.

Просимо прокуратуру опротестувати, або Дніпровську міську раду – відмінити Рішення № 62/22 від 21.06.2017р. «Про провадження змін в організації харчування дітей у навчальних закладах» та припинити корупційні дії заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Шикуленко О.В.

P.S. 27 липня стосовно цього тендеру в Прозорро були опубліковані зміни. Зокрема, «Орієнтовне меню» викладено в новій редакції (кількість молока збільшена, у т.ч. згущеного).

На сьогодні, цей тендер заблокований за підозрою у встановленні дискримінаційних вимог в тендерній документації. Антимонопольний комітет України розгляне це питання 16 серпня 2017 р.

Данный материал размещен на сайте litsa.com.ua, и подписан псевдонимом Фахівці

 

09.08.2017