ГАЗЕТА.dp.ua

Субъективно о Днепропетровске:

новости, аналитика, скандалы

Погода
Погода в Днепре

влажность:

давление:

ветер:

Цены на билеты растут, а железнодорожники жалуются

12.11.2013

За 9 місяців 2013 року Придніпровська залізниця перевезла  67 млн 421 тис. пасажирів, зокрема, 18 млн 40 тисяч - у дальньому сполученні. Однак при існуючих тарифах пасажирські перевезення є збитковими для підприємства - в цілому доходи магістралі від перевезень пасажирів покривають її експлуатаційні витрати лише на 70%, у приміському ж секторі, де майже три чверті пасажирів пільговики, рівень покриття витрат доходами  нижчий за 20%.

Погіршує ситуацію і постійна заборгованість перед залізницею з боку замовників пільгових пасажирських перевезень. Так, за 9 місяців поточного року магістраль перевезла 7 млн 749,5 тис. пасажирів пільгових категорій  на суму 80 млн 754,9 тис. грн. (1 млн 034,2 тис. - у дальньому сполученні та  6 млн 715,3 тис. – у приміському). Підприємству було компенсовано лише  29 млн 8,6 тис. грн (або 35% суми фактичних перевезень пільговиків), в тому числі: з місцевих бюджетів - 26 млн 064,1 тис. грн, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту за перевезення студентів - 2 млн 944,5 тис. грн (тобто 48,9% та 15,1% відповідно). Пільгові перевезення дітей віком від 6 до 14 років залишилися повністю не відшкодованими, що завдало залізниці збитків на суму понад 8 млн гривень.

За попередні п’ять років магістралі не було компенсовано  252 млн 276 тис. грн, що становить 62,5% доходів підприємства, не отриманих за перевезення пільгових категорій пасажирів. Зокрема, місцевими адміністраціями не відшкодовано 140 млн 973,5 тис. грн (53,2% суми фактичних пільгових перевезень), Міністерством освіти і науки, молоді та спорту за перевезення студентів – 81 млн 487,5 тис. грн (75,1% відповідно), за перевезення дітей віком від 6 до 14 років залізниця втратила 29 млн 814,9 тис. гривень.

Придніпровські залізничники неодноразово наголошували на необхід-ності закладати у різнорівневі бюджети суми компенсацій, які враховують реальні показники пільгових пасажирських перевезень. Однак це питання залишається невирішеним з року в рік. Так, цьогоріч районні та міські держадміністрації взяли на себе зобов’язання компенсувати Придніпровській залізниці за пільгові перевезення пасажирів у дальньому та приміському сполученні 37 млн 333,8 тис. гривень,  Міністерство освіти і науки, молоді та спорту - 5 млн. 738 тис. гривень. Однак ці суми  складають відповідно лише половину та менше чверті від вартості фактично наданих у попередньому році послуг з перевезення пасажирів пільгових категорій і, зрозуміло, є  заниженими та недостатніми.

Вочевидь, що потрібен інший,  більш ефективний механізм фінансування компенсаційних виплат за пільговий проїзд пасажирів залізничним транспортом. Механізм, який би не змушував перевізника негативні фінансові результати пасажирських перевезень покривати за рахунок перехресного субсидування від вантажних. Адже це надзвичайно ускладнює вже життєво необхідні питання оновлення рухомого складу та залізничної інфраструктури магістралі, утримання їх у належному стані, підвищення рівня обслуговування пасажирів, забезпечення соціальних гарантій працівників та пенсіонерів підприємства тощо.

 

Прес-центр ДП «Придніпровська залізниця»